Saturday 4 August 2012

အသိတရားရဲ႕ ေနာက္ကြယ္..








ကုိယ့္ဘဝ ၊ ကုိယ္အၿမင္ ၊ ကုိယ့္အေတြးနဲ႕ဘဲ ၊ အသိတရားရဲ႕ေနာက္ကြယ္က ၊ ၿဖစ္ေပၚေနတဲ့ စစ္မွန္တဲ့ ရင္ဖြင့္သံစဥ္နဲ႕ ပူေဇာ္ၿခင္တာပါ ၊ အသိတရားတုိ႕ မရင့္က်က္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ ၊ အေတြးေတြ စိတ္ကူးေတြ အေကာင္ထည္မေဖာ္နိုင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္၊ နုနယ္ေသးတဲ့ အသိဥာဏ္မုိ႕ ၊ မိမိရဲ့ အေတြးအေခၚသည္ မွားသလား မွန္သလားလုိ႕ေတာင္ မစဥ္စားတက္ေသးဘူးဆုိရင္ ပုိ၍ မွန္ကန္ပါလိမ္မယ္၊ တကယ္စဥ္စားမိတာက အေတြးဟူသည္ ၊ လူသားတုိင္းရဲ႕ အတားစီးမရွိ လြတ္လပ္စြာ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ က်င္လယ္ခြင့္ ရွိတယ္လုိ႕သာ ယံုၾကည့္ေမွ်ာ္လင့္ရင္း ၊ အသိတရား တစ္ခုရဲ့ ေနာက္ကြယ္က ၊ ၾကည္ညုိမိၿခ င္းဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုပါပဲ ၊
အဘယ္ေၾကာင့္ ၾကည္ညုိသလဲဆုိရင္၊
(၁)ဆရာေတာ္သည္ တည္တန္႕ခန္႕ၿငားစြာ တရားဓမၼမ်ားကုိ ေဟာၾကားၿခင္း ၊
(၂)ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ဝိုင္းေဒသနာေတာ္ကို လူပိန္းလူဖ်င္းနားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ ေဟာၿပနုိင္ၿခင္း ၊
(၃)အသက္ရြယ္ အုိမင္းေသာ္လည္း ၿမိဳ႕အရပ္ရပ္ နယ္အရပ္ရပ္သုိ႕ၾကြေရာက္၍ တရားဓမၼမ်ားလွည့္လည္ေဟာေၿပာၿခင္း၊
(၄)မိမိခႏၶာကိုယ္၏ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မွဳ႕ကုိ အဓိက မထား ၿပည္တြင္း ၿပည္ပ သာသနာၿပဳ အေရးကုိ ေဆာင္ရြက္ၿခင္း ၊
(၅)မိမိရဲ့ တပည့္မ်ားအတြက္ စံၿပနမူနာ အၿဖစ္ ေရွ႕ေစာင္ လမ္းၿပၿခင္း ၊
(၆)ရဲ့ဝံ႔သတၱိၿဖင့္ ၊ မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ကုိ ခ်နုိင္ၿခင္း ၊
(၇)ယေန့ အခ်ိန္ခါထိ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ အသက္ရြယ္ အုိမင္း ၾကီးရင့္သည္တုိင္ေအာင္ ၊ ေန့မအား ညမအားၿဖင့္ ၿပည္တြင္း ၿပည္ပ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ ခရီးသြား၍ ၊”ငါ့သားရဟန္းတုိ႕ လူမ်ားစြာတုိ႕ ခ်မ္းသာဖုိ႕ ‘ ဓမၼ ‘ ကုိ ေဟာၾကားၾက” ဟူေသာ ဘုရားရွင္မိန္႕မွာေတာ္မူေသာ စကားရပ္ကုိ ေလးေလးနက္နက္ ခံယူလွ်က္ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ ၊ တစ္နွစ္တာကာလ၏ ၿပကၡဒိန္ရက္ေပါင္း (၃၆၅)ရက္တြင္ ေန႕တရားပြဲ ၊ ညတရားပြဲ ၊ မုိးကုတ္ရိပ္သာ (၇) ရက္ (၈)ရက္ (၁၀)ရက္ (၁၅) ရက္ (၃၀)ရက္တရားစခန္းပြဲၾကီးမ်ား ၊အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ ၊ ၿပည္တြင္း ၿပည္ပ ၊ တုိ႕၌ တရားဓမၼမ်ားကုိ လွည့္လည္ ေဟာေၿပာလွ်က္ သာသနာၿပဳလုပ္ငန္းေတြကုိ ၊ေန႕မအား ညမအားေဆာက္ရြက္လွ်က္ ၊ မိသာလွ်င္ မက ၊ မိမိရဲ့ တပည့္မ်ားကုိလဲ ၊ သာသနာၿပဳ လုပ္ငန္းေတြ ၿပဳလုပ္ၾကရန္ တုိက္တြန္းနုိးေဆာ္ရင္း ၊ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းၿပ အၿဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနၿခင္းကား ၊ တပည့္မ်ားအေန႕နဲ့ ဂုဏ္ယူ ဝင့္ၾကြားခ်င္းဟာ ၊ အၿပစ္တစ္ခုလုိ႕ ေတာ့ မထင္ပါ။
ထုိသုိ႕ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးသည္၊ ခရီသြားေန၍ ၊ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ပင္ပန္းၿခင္း စိတ္ရဲ့ပင္ပန္းၿခင္း အစရွိတဲ့ ဒုကၡေပါင္းေၿမာက္မ်ားစြာကုိ ခံရေသာ္လည္း ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ စိတ္မွာကား ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမွဳရွိေၾကာင္းကုိ “ငါအခုလုိ ခရီသြားရတာ ပင္ပန္းေပမဲ့ ငါတကယ္ ေက်နပ္အားရပါတယ္ ငါတကယ္ခ်မ္းသာပါတယ္ ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ငါအခုလုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ၊ အက်ဳိးစီပြားေတြကုိ၊ အမ်ားၿပည္သူဒကာ ဒကာမေတြ ေပ်ာ္ပါးစြာ အသံုးခ် ခံစားခြင့္ ရၿပီးဆုိရင္ ၊ ငါေက်နပ္တယ္ ငါေပ်ာ္တယ္၊ ဒီေပ်ာ္ရႊင္မွဳ႕သည္ပင္ ငါရဲ့အက်ဳိးအၿမတ္ ၊တစ္ခုပါဟု ၊ တရားဓမၼ ေဟာေၿပာပြဲက ၿပန္လာတုိင္း ၊ တပည့္မ်ားကုိ ၾသဝါဒ မိန့္မွာေတာ္မူၿခင္းဟာ ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ ၿမင့္ၿမတ္ေသာ စိတ္ဓါတ္ကုိ ေဖာ္ၿပေနပါ၏ ။
ဒါေၾကာင့္ သာလွ်င္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ၊အီတာလ်ံ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဦးေလာကနာထ ၏ အဆုိအမိန္႕နဲ႕လည္းကုိက္ညီပါ၏ “The water that flows is clear, The monk who goes also is pure ” ေရဆုိသည္မွာ စီးဆင္းေနမွသာလွ်င္ ၾကည္လင္ သန္႕ရွင္း၏ ၊ ရဟန္းဆုိသည္မွာလည္း အၿမဲတမ္းခရီးသြားေနမွသာလွ်င္ ၾကည္လင္သန္႕ရွင္း၏”
“သံေကာင္းသည္႕ဓါး ၿဖစ္တုန္းၿငားလည္း ၊
ေက်ာက္သြားထက္ပင္ မၿပဳၿပင္က ၊
သံပင္ေကာင္းလွ်က္ ဓါးမထက္”
မွန္ပါေပ၏ သံသည္ အသံုးမၿပဳလွ်င္ သံေခ်တက္၏ ၊
ေရသည္လည္း မစီးဆင္းလွ်င္ ေရေမွာ္တုိ႕ၿဖင့္ ညစ္ပတ္၏၊
စိတ္သည္လည္း လွုပ္ရွားမွဳ႕ မရွိလွ်င္ စြမ္းအား သတၱိမ်ား က်ဆင္းပါသည္။
ထုိကဲ့သုိ႕ပဲ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ၿမင့္ၿမတ္တဲ့ အထက္ပါ ဂုဏ္ရည္တုိ႕အတြက္ မိမိသာလွ်င္ မက ၿပည္တြင္းၿပည္ပ သိရွိသူ အားလံုးက ၾကည္ညိဳမိၿခင္းကား အဘယ္မွာလွ်င္ ဆံုးနုိင္ပါအံံံ့နည္း ၊ ဤကဲ့သုိ႕ အမ်ားအက်ဳိး သာသနာ႕အက်ဳိးကို လုိလုိလားလားၿဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနၿခင္းသည္ကား ၊ မိမိ အပါဝင္ တပည့္မ်ား အားလံုးအတြက္ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြား စရာ မဟုတ္ပါေလာ့ ၊ လူသားတုိ႕ သဘာဝသည္ ခ်ဳိၿမိန္သည္႕ အသီးတုိ႕ၿဖင့္ ေဝဆာေနသည္႕ သစ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္ကုိ ၿမင္လွ်င္ ထုိသစ္ပင္မ်ဳိးကုိသာ လုိခ်င္တပ္မက္ၾက၏ ၊ ထုိသစ္ပင္မ်ဳိးကုိ ရေအာင္ မည္သုိ႕ ၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ရသည္ကုိေတာ့ မစဥ္းစား မေတြးေခၚ ေမ့ေနတက္ၾကေပသည္ ၊ ထုိနည္းတူစြာပင္ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ (သုိ႕မဟုတ္ ) အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုေအာင္ၿမင္ ေက်ာ္ၾကားလွ်င္ ထုိေအာင္ၿမင္ေက်ာ္ၾကားမွဳ႕ကုိ ၾကည့္ၿပီး ၊ မိမိ ပါဝင္သည္႕ အဖြဲ႕အစည္းကုိလည္း ထုိကဲ့သုိ႕ ေအာင္ၿမင္ေက်ာ္ၾကားခ်င္ၾက၏ ၊ သုိ႕ေသာ္ ေအာင္ၿမင္ေက်ာ္ၾကားေသာ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ (သုိ႕မဟုတ္) အဖြဲ႕စည္းတစ္ခု၏ ေနာက္ကြယ္၌ ရွိေသာ ေပးဆပ္ခဲ့ရသည္ “အရင္း အႏွီး” ကုိကား သတိမထားမိၾကေပ ။
မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ မည္သည္႕အဖြဲ႕အစည္းၿဖစ္ၿဖစ္ ခုိင္မာသည္႕ ယံုၾကည္ခ်က္ မီးလွ်ံတုိ႕ၿဖင့္ ၊ ထက္သန္တဲ့ လံုးလ ဝီရိယ တုိ႕ၿဖင့္ ၾကီဳးစား ၊ အားထုပ္မွသာလွ်င္ ေအာင္ၿမင္မွဳ႕ သရဖူကုိ ဆြပ္ခူးနုိင္ၾကေပမည္ ၊ ဤကားမွန္ပါေပ၏ ၊ ယေန႕ ေအာင္ၿမင္ေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဦးစီး၍ တည္ေထာင္ေနေသာ မုိးကုတ္ဓမၼရိပ္သာၾကီး သည္လည္းပဲ ၊ ထုိကဲ့သုိ႕ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ခုိင္မာသည့္ ယံုၿခင္ခ်က္ မီးလွ်ံတုိ႕ၿဖင့္ ေန႕မနား ညမနား ၊ ၾကီဳးစား အားထုက္ေနမွဳ႕ေၾကာင့္သာ ေအာင္ၿမင္တုိးတက္ေနၿခင္း ၿဖစ္ေပသည္ ၊
အမွန္တကယ္ကား ၾကီးက်ယ္ ၿမင့္ၿမတ္ေသာ “အရင္း အႏွီး” မ်ားေၾကာင့္ ၾကီးက်ယ္ၿမင့္ၿမတ္ေသာ အက်ဳိးအၿမတ္ မ်ားကုိ ရရွိၿခင္းၿဖစ္ေပ၏ ။
(န ဘိကၡေဝ ဟီေနန အဂၢႆ ပတၱိ ေဟာတိ ၊ အေဂၢေနဝ အဂၢႆ ပတၱိ ေဟာတိ )

ထုိသုိ႕ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ေန႕မအား ညမအား ၾကိဳးစားအားထုပ္မွဳ႕ေၾကာင့္သာ ယေန႕အခ်ိန္ခါထိ ေရြမန္းသဘင္ တရားဓမၼရိပ္သာၾကီး ေဝေဝဆာဆာ သုိက္သုိက္ဝန္းဝန္းၿဖင့္ စီကားေနၿခင္းၿဖစ္ေပ၏ ၊
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ သီလဂုဏ္ ၊သမာဓိဂုဏ္ ၊ပညာဂုဏ္ ၊ သာသနာ့စိတ္ဓါတ္ ၊ စသၿဖင့္ ၾကီးက်ယ္ ၿမင့္ၿမတ္ေသာ စိတ္ဓါတ္တုိ႕ကား ၊ အဘယ္မွာလွ်င္ တပည့္တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ မၾကည့္ညုိဘဲ ရွိအံံ့နည္း ၊
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ဆံုမသြန္သင္ လမ္းၿပမွဳ႕ေအာက္မွာ ၾကီးပ်င္းလာရင္းၿဖင့္ ရင္ထဲမွာ တစ္ဖြဖြ ၿဖစ္ေပၚမွိတာက “The more I know him, the more I love him;” ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ အေၾကာင္းကုိ ပုိ၍ ပုိ၍ သိေလေလ ပုိ၍ ပို၍ ၾကည္ညုိေလေလ ၿဖစ္ရပါ၏ ။
မိမိတပည့္မ်ားကုိလည္း လမ္းမွားမေရာက္ေစဘုိ့ ၊ ပညာဂုဏ္ရည္တုိးတက္ဘုိ႕၊ အသိဥာဏ္ပညာတုိ႕ရင္က်က္ေစဘုိ႕၊ ပညာသင္ၾကားေနရတဲ့ အခါ ဆင္းရဲဒုကၡ ေပါင္းစံုကုိ ၊ ဇြဲဇြဲသန္သန္နဲ႕ ေက်ာ္လႊားနုိင္ဘုိ႕ ၊ ေလာကဓံရဲ့ အေကာင္းအဆုိးေတြကုိ နားလည္းနုိင္ၾကဘုိ႕၊ စသည္ၿဖင့္ တပည့္ေတြရဲ့ ဘဝေရွးေရးကုိ ေန႕မနား ညမနား နဲ႕ တရားပြဲ ဓမၼသဘင္ေတြရဲ့ ၾကား ၊ ေခြ်းတစ္လံုးလံုးနဲ့႕ကူးၿဖတ္ရင္း ၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မွဳ႕ ေတြကုိ တဒဂၤေလးမွ မရပ္နားေစတဲ့ ၊
“ ေအာ္ .. ၊ငါတပည္ေတြ ပညာတက္ၿဖစ္ေအာင္ ငါဘယ္လုိ သြန္သင္ညြန္ၿပရမလဲ ၊ ငါဘယ္လုိဆံုးမရမလဲ ၊ ငါတပည့္ေတြ ဘဝတုိးတက္ဘုိ့အတြက္ ငါဘယ္လုိတြန္းအားမ်ဳိးေတြ ေပးရမလဲ ၊ ငါတပည္႕ေတြ တစ္ခ်ိန္မွာ ငါလုိပဲ ပြဲလယ္တင္ဘုိ႕ အတြြက္ ငါဘယ္လုိေၿမာက္စားရမလဲ စသည္ၿဖင့္ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာကုိ အေၿဖထုပ္ရင္း ေမာပန ္း ႏြမ္းနယ္မွဳ႕တုိ႕ကုိ ပုိမုိၾကီးထြားနုိင္ေစတဲ့ “ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ၾကီးမားတဲ့ ေမတၱာတရားမ်ားကုိ “ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ဘဝအေမာေၿပေစရန္ “ တပည့္မ်ားအေနနဲ့ ဒီေက်းဇူးေတြကုိ ဘယ္လုိတုန္႕ၿပန္ၾကမည္နည္း …….?
ေလာကတြင္ လူအမ်ား ေန့စဥ္နွင့္ အမ်ွ အလြယ္တကူ ေၿပာဆုိ ေခၚေဝၚေနၾကေပတဲ့ စကားတခြန္းမွာ “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ‘ ေက်းဇူးပါ” ဆုိေသာ စကားနဲ့ပတ္သက္၍ ကမၻာ အရပ္ရပ္မွာ ေဝါဟာရ စကားလံုးအမ်ဳိးမ်ဳိးၿဖင့္ လဲလွယ္ေဖာ္ၿပၾကေသာ္လည္း မေၿပာင္းလဲဘဲ အၿမဲတူညီေနသည္ကေတာ့ “ေက်းဇူး (နဲ႕)ေက်းဇူးတင္သည္စိတ္” တစ္ခုပါပဲ ၊ ေခတၱမွ် ရပ္၍ စဥ္းစားမိလုိက္ၾကေစလုိပါသည္ ၊ ၿမန္မာစာအဖြင့္ က်မ္းနွင့္ ကမၻာအဘိဓာန္ၾကီးမ်ား၏ (Definition)တြင္ မည္သုိ႕ က်ယ္ၿပန္႕စြာ ဖြင့္ဆုိခဲ့ၾကသည္ၿဖစ္ေစ တစ္ခုတည္းေသာ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ ဆြဲထုပ္ၾကည့္မည္ ဆုိပါလွ်င္ ၊ ကုိယ္႕အေပၚ၌ ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ေကာင္းက်ဳိးၿဖစ္ေစေၾကာင္း အေထာက္ပံ႕ေကာင္း တစ္စံုတစ္ရာကုိ ၿပဳလုပ္ခဲ့ ေၿပာဆုိခဲ့ ေစာင့္ေရွာက္ကူညီပံ႕ပုိးေပးၿခင္းကုိပင္လွ်င္ ”ေက်းဇူး” ဟုဆုိပါသည္ ။
ထုိ႕ေၾကာင္႕ ဆရာေတာ္ ဘုရားသည္ ၊ ငါတုိ႕ အားလံုးအေပၚ၌ အၿမဲတမ္းေက်းဇူး ရွိေနပါတယ္ဆုိတာကုိ တင္ၿပၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္ ၊
ေက်းဇူး ၊ေက်းဇူးတင္ ၊ ေက်းဇူးသိ ၊ ေက်းဇူးဆပ္၊ ဟုစကားရပ္ ေလးခုကုိ ညီမွ်ၿခင္းခ်ရမည္ ဆုိပါလွ်င္ ေက်းဇူးတရားရွိတဲ့ သူကုိေက်းဇူးေက်ေအာင္ဆပ္တဲ့ ။ ဒါေၾကာင့္ ။
“ How can we give our gratitude to him ” …? ဆုိတဲ့ စာေၾကာင္းေလးကိုေငးေမာရင္း


အရွင္ပညာသီရီ (ဓမၼာစရိယ )
B.A (Hnos) M.A (Pali and prakrit)
Ph.D (thesis )
India,


သံစဥ္........

No comments:

Post a Comment